beatehemsborg

søndag 23. juni 2013

å koke suppe på en spiker...



Husker du eventyret om fanten som kokte suppe på en spiker??
Litt sånn var middagen hos oss i dag...
Et litt trasig utgangspunkt endte opp i et særdeles smakfullt måltid!
-||-
Det startet egentlig i går...
Nei, jeg gidder ikke ut og handle, vi har sikkert noe
liggende i kjøleskapet eller i fryser`n. Så var søndagsmiddagen
glemt... Helt frem til magen begynte å romle i tre-tiden på søndag!
-||-
Pokker`n. Ikke har jeg tatt ut noe fra fryser`n heller.
Jeg stuper inn i kjøleskapet og finner til min store
glede et fint stykke indrefilet av svin som jeg kjøpte inn
til en grillings det ikke ble noe av tidligere i uken.
Hmmm. tilbehør da? Vi har vel alltids poteter?
Ja da.. fire pittesmå poteter lå og smilte til meg i
bunnen av grønnsaksskuffen. Det var kjedelige
greier! Kanskje jeg kan spe på med litt andre
grønnsaker? Her var det ikke stort! Hvitløk., fire
små tomater,to løk og en bunt med vårløk. Ja, ja vi
får bruke det vi har... Hei, jeg har jo urter i urtekassa
mi ute! Jeg iler ut og rasker med meg timian og
rosmarin som jeg hakker og slenger over grønnsakene.
Litt salt og litt pepper...
Mmmmm, det lukter i allefall godt!
Grønnsakene settes i ovnen sammen med svinefileten.
Saus! Vi må jo ha saus... Ingen ferdigpose i skuffen!
Jeg kommer på at jeg har kalvefond i kjøleskapet.
Kalvefond, maizennajevning, og litt melk
- sammen med kraften fra svinefileten ble
DEN supergode sausen gitt.
Himmel for et måltid!!
Kanskje jeg må koke suppe på en spiker oftere??



4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Nydelig og apetittvekkende bilde:)

      Slett
  2. Veldig fint bilde og sikkert deilig mat også :)
    Er morsomt når man bare rasker i hop noe og det faktisk blir bra!

    Ha en fin dag
    Klem fra Anette:)

    SvarSlett
  3. Hei Beate!

    Ja, det er ikke noe i veien med dine kreative evner, det skal være visst:)Så ut som en herlig middag du "skrapte" sammen;)

    Jeg trenger en adresse til deg, slik at du kan få noe i posten fra meg;)

    Titt innom bloggen min, der er også rabattkode med 30% på alle puter/putetrekk i nettbutikken, om det kunne være av interesse;)

    Ha en fin fin dag!

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du legger igjen en liten hilsen. Hvis du ikke har blogg selv kan du huke av for anonym i boksen under her...