beatehemsborg

søndag 26. september 2010

walk in...

Nå er det ikke lenge før jeg kan flytte ting inn i mitt nye walk in closet! Litt maling og listing gjenstår før vi kan innrede rommet med (forhåpentligvis) smarte og praktiske løsninger...

Jeg tråler IKEA-katalogen, blogger og interirblader for tips og ideer. Foreløpig er 4stk hvite kommoder kjøpt inn, og de skal stå på veggen under skråtaket. Den veggen som er størst skal bestå av hyller og oppheng til å henge klær. I enden av veggen er det et innebygd skap som går over trappen og inn på neste rom. Dette skal blokkes fra den andre siden og hyller skal inn.
Her ser jeg for meg å oppbevare dyner og puter som ikke er i bruk.

På veggen hvor det er vindu tenker vi å lage en benk.
Kjekt når en skal stå og brette tøy.


Har du tips eller erfaringer med walk in closet? Rop ut! Jeg vil gjerne høre!


Photobucket

10 kommentarer:

  1. jeg er meget bortskjemt med slike garderober og innreder med to hengehøyder fra vegg til vegg..

    under skråtak monterer jeg også stang bakover fra front mot halvveggen slik at det kan henge tøy der også.. dette utnytter plassen maksimalt..

    stengene festes i golv og tak og kan utvides med koblingsdeler i det uendelige..

    lange kjoler og kåper henger jeg på stenger som er ment for å montere utover i rommet slik at tøyet henger flatt mot veggen om du skjønner..

    lykke til:)

    SvarSlett
  2. Walk-in garderobe er utrolig deilig!!! Og hvis du har et vindu der er du heldig, for det er så fint med dagslys inn dit!
    IKEA sine systemer er fantastiske med at man kan justere de i høyden. Kjekt for oss, som har noe av stengene under trappen, og noen som går til taket.



    http://innihuset.blogspot.com/search/label/Walk-in%20garderobe

    Fortsatt god søndag:-)

    SvarSlett
  3. Dette må jo bare bli kjempebra! Gleder meg til å få se mer. :)

    SvarSlett
  4. Tenk å ha en egen walk in closet! Du er heldig!!:) Det kommer til å bli kjempefint:)

    Stor klem:)

    SvarSlett
  5. Hei!
    Så heldig du er da:) det ønsker jeg meg også:) Har hintet innpå med min kjære mann,men jeg må nok jobbe litt med overbevisningen:)
    Men jeg satser på at jeg får lurt han til å tro at det er en smart løsning han selv kom på:)
    Ønsker deg en god uke!!
    Klem Mona

    SvarSlett
  6. Eg skulle virkeleg ønske at eg hadde erfaringer å dele med deg ang walking closet. For det skulle eg GJERNE hatt :) Heldige deg!:)))
    Ha ein flott kveld!
    Klem:)

    SvarSlett
  7. Jeg har såvidt begynt å planlegge vaskerommet her hjemme. Tror jeg vil gå for Stolmen systemet fra Ikea. Det vil vel også passe i ett walk in closet. Blir spennende og se hva slags løsning du velger.

    Kari :-)

    SvarSlett
  8. Blir sikkert supert:)
    Min erfaring med "walk in closet" er ikke bra!
    Her deler jeg og gubben et rom i soverommet som vi oppbevarer klærne våre... min side er alltid ryddin, med tellekanter i hyllene og etter farge på stangen:)

    Men snur du deg er det en haug med treningsklær, penklær, jobbeklær og hverdagsklær... ARG! Jeg er LEI... og ønsker meg et eget skap!
    Dessuten er det IKKE så lyst og lekkert som ditt:)) Det er brune kinaplater med noe gult mønster i, og furu på alt annet, URGH...

    Men lykke til... blir sikkert flott his deg:))

    Klem Line

    SvarSlett
  9. Lucky you!:) Dette blir nok kjempebra!! Lurt med benk til å brette klær!

    SvarSlett
  10. Walk-in closet er bare gull verdt altså ♥
    Vi har også det, og selv om det bare er 2-3m2, så er det deilig å kunne lukke inn klærne, men alikevel ha oversikt :)

    Men, er ikke vindu hos oss, så ser at jeg skal male taket også hvitt, så det ikke blir så trangt. Vi har innredning fra Ikea's Antonius serie.

    Nina

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du legger igjen en liten hilsen. Hvis du ikke har blogg selv kan du huke av for anonym i boksen under her...