beatehemsborg

fredag 25. september 2009

.:Extreme make-over på lampe + ny lampe:.






I dag hentet jeg den nye lampa mi på posten. Den passet perfekt på konsollbordet. Veldig fornøyd med den gitt!

Ved siden av konsollbordet sto det en trasig gulaktig kurvlampe fra Bohus. Kjøpte den for en slikk og ingenting for over ett år siden. Jeg kjøpte den fordi jeg likte fasongen også fordi den var satt ned veeeldig mye. Planen var å gjøre noe med den... men dere vet hvordan det er... står ting for lenge, legger man plutselig ikke merke til det lenger. Men nå har jeg jo fått det så fint med nytt konsollbord og greier så da ble den veldig synlig der den sto. Jeg kjøpte beis i pulverform og blandet ut med vann. Brukte svamp og fikk et ikke veldig bra resultat. Prøvde da den nye søte oppvaskbørsten fra Søstrene Grene, og da gikk det så det suste... børsten kom liksom innimellom-overalt! Når hele lampa var beiset, gikk jeg over med en våt klut og tonet det ned litt. Når lampa var tørr "vasket" jeg over med et fint sandpapir. Da fikk den et litt rustikk preg, akkurat som jeg hadde håpet.

En god hjelper! Kommer til i kriker og kroker...

Sånn så den altså ut før make-over´n. Gul og kjedelig...
Photobucket

4 kommentarer:

  1. SÅ fint det ble! Helt fantastisk koselig hjørne :) Lampa og konsollbordet passet perfekt, meant to be. Og bra jobbet med den andre lampa. Imponert, er jeg :)

    Klem

    SvarSlett
  2. Du er utrolig flink, Beate. Så koselig du har fått det på konsollbordet ditt...

    Klemz Sissel.

    SvarSlett
  3. Jøss, så flott den gamle lampen ble. Så slitt og gammel ut, akkurat slik vi liker det^^,)
    Den nye lampen var rålekker og passet perfekt til konsollbordet ditt.
    Kjempe lekkert:O)
    Ha en flott helg!
    Klem Anita:O)

    SvarSlett
  4. Kjempe fin lampe og den passet jo såå godt inn:)

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du legger igjen en liten hilsen. Hvis du ikke har blogg selv kan du huke av for anonym i boksen under her...